پسته رفسنجان صادراتی که موجب دعوای دو برادر شد

پسته رفسنجان صادراتی دارای اندازه‌های ثابت و تقریباً دو سانتی‌متر طول و ظاهری بیضی شکل تا قطره‌ای با لبه‌های صاف و منحنی دارند. میوه ها در پوسته بیرونی زرد ملایمی با رنگ های صورتی، قهوه ای و بنفش قرمز پوشیده شده اند.

بدنه همچنین لکه‌های زرد ریز خورشیدی را به نمایش می‌گذارد که در یک الگوی نامنظم در سراسر سطح ظاهر می‌شوند. در زیر این پوسته نرم یک پوسته نیمه نرم و بژ قرار دارد که از پسته سبز روشن و خام محافظت می کند.

پسته خام دارای بافت نشاسته ای شبیه به لوبیا تازه و قوام کره ای و شیری است. آجیل رایحه ای مرکبات منتشر می کند و در مقایسه با پسته خشک، طعم ملایم و سبزتری دارد، با ظرافت های کمی تلخ و گرمسیری.

پسته تازه که به عنوان پسته خام نیز شناخته می شود، میوه درخت پسته است که از نظر گیاه شناسی طبقه بندی شده است Pistacia vera و مربوط به سماق، پیچک سمی و انبه است.

میوه ها در پایان تابستان یا اوایل پاییز برداشت می شوند و قبل از پسته برای خشک کردن و برشته کردن جمع آوری می شوند. میوه‌ها نیز قبل از شروع ترک خوردن پوسته آن جمع‌آوری می‌شوند و قندها به طور کامل در میوه رشد می‌کنند و در نتیجه قوام نشاسته‌ای و تانیک بیشتری دارند.

پسته

پسته های تازه مانند پسته های دیگر موجود در فروشگاه خشک نمی شوند، اما دست نخورده به فروش می رسند و پوسته و پوسته آن همچنان دانه را احاطه کرده است.

پوسته و پوسته میوه پسته را باید جدا کرد و از دانه سبز روشن آن لذت برد. این پوسته فوق‌العاده ظریف است و به راحتی کبود می‌شود و رنگ آن تغییر می‌کند، با این حال، این کبودی تاثیری بر عطر و طعم داخل مهره نخواهد داشت. پوسته میوه نیز خوراکی است و طعم اسیدی دلپذیری دارد که می‌توان از آن برای تهیه سس، خوراکی و چاتنی استفاده کرد.

پسته خام حاوی مقادیر زیادی پروتئین، چربی غیراشباع و فیبر غذایی است. آجیل فوق العاده غنی از ویتامین B6 است که به تولید سلول های خونی کمک می کند و قند خون را تنظیم می کند.

پسته خام همچنین منبع خوبی از بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله فسفر، تیامین، پتاسیم، منگنز و مس است که توسط بدن برای حفظ رگ های خونی و بافت های همبند استفاده می شود.

ساختار پروتئین موجود در پسته می‌تواند باعث واکنش آلرژیک در برخی از افراد، به ویژه آنهایی که به بادام زمینی یا آجیل درختی حساسیت دارند، یا افرادی که به سایر اعضای خانواده Anacardiaceae مانند پیچک سمی، سماق و انبه حساسیت دارند، شود.

پسته خام اغلب به‌عنوان یک میان‌وعده مغذی، به‌ویژه در ایران و سایر نقاط خاورمیانه در طول فصل کوتاه آن استفاده می‌شود. آنها همچنین می توانند به روش های مختلف پردازش و استفاده شوند.

یکی از کاربردهای روزانه آجیل خام، شیر پسته است، شیر گیاهی که از مخلوط کردن مغزها با آب و سپس صاف کردن و باقی ماندن شیر ایجاد می شود.

این را می توان به عنوان پایه در بستنی، کیک و سس استفاده کرد. همچنین می توان آنها را با کره آجیل مخلوط کرد یا با ریحان، سیر و روغن زیتون ترکیب کرد تا پستوی تازه درست شود. پسته خام را می توان به روش های زیادی مانند پسته خشک استفاده کرد، از جمله برای طعم دادن به باقلوا، کیک و نان سریع، یا پاشیدن روی پاستا و سالاد.

پسته تازه به خوبی با گیاهان تازه، مارچوبه، نخود فرنگی، سایر سبزیجات سبز و گوشت خوک، بره و گوشت گاو جفت می شود. پسته خام را باید در یخچال نگهداری کرد و در عرض هفت روز استفاده کرد تا طعم مطلوبی داشته باشد.

در یونان، رقم پسته Aegina پسته کمیاب و منحصر به فرد است که دارای نام حفاظت شده است. هر ساله از سال 2008، مردم جزیره آگینا جشنواره ای را برای جشن برداشت پسته با ارزش برگزار می کنند. این جشنواره که به جشنواره Aegina Fistiki معروف است، در ماه سپتامبر به مدت سه روز ادامه دارد و در این مدت مردم از سراسر اروپا و سایر نقاط جهان برای امتحان این پسته خوشمزه به اشکال مختلف، از جمله تازه، بو داده و در دستور پخت غذا می‌آیند. مانند بستنی پسته، کره آجیل، پستو و حتی لیکور.

این جشنواره جشنی و آموزشی است و سمینارهای کشاورزی با تمرکز بر تکنیک های رشد، تغییرات آب و هوایی و کاهش پذیرش گازهای گلخانه ای برگزار می کند.

این جشنواره مملو از کارگاه های خلاقانه برای کودکان است که می توانند تی شرت های چاپ پسته ای خود را بسازند و میدان شهر را با برگ های پسته تزئین کنند.

جشنواره فیستیکی چه از طریق هنر، غذا یا موسیقی باشد، بر جشن پسته و آنچه صنعت پسته از نظر فرهنگ، تجارت و شناخت جهانی به جزیره آگینا آورده است تمرکز دارد.

پسته بومی منطقه آسیای صغیر از جمله ترکیه، ایران، سوریه و لبنان است و شواهد باستان شناسی نشان می دهد که از 7000 سال قبل از میلاد مسیح به عنوان منبع غذایی مورد استفاده قرار گرفته است.

آنها درختی معروف در باغ‌های معلق بابل در زمان پادشاهی مروداخ-بالادان در سال 700 قبل از میلاد بودند و در قرن اول پس از میلاد، آجیل‌ها به یونان و روم رسیده بودند. پسته یک بود

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.