شوید خشک مشهد راهی برای کاهش وزن شما

از شوید خشک مشهد شوید تازه در سالاد، غذاهای ماهی و در سس ها برای همراهی با ماهی استفاده می شود. از سوی دیگر، دانه ها را می توان در تهیه کیک، نان، ماهی و غذاهای برنج نیز اضافه کرد.

شوید تازه در آشپزخانه اشتراک‌گذاری توییت ارسال واتساپ توسط برتا روئدا 29 اکتبر 2020 این گیاه معطر متعلق به خانواده چتریان به اندازه کاربردها و خواص آن تاریخچه ای دارد.

منشأ آن در آسیا و شرق مدیترانه است: مصریان، یونانی ها و رومی ها به دلیل خواص آرام بخش و آنتی اکسیدانی آن اغلب به عنوان یک گیاه دارویی از آن استفاده می کردند.

این گیاه معطر خارق‌العاده متعلق به خانواده چتریان، که شامل گونه‌هایی مانند هویج یا جعفری نیز می‌شود، به اندازه کاربردها و خواص آشپزی، سابقه تاریخی دارد.

خاستگاه شوید: از مصریان باستان تا شارلمانی منشا باستانی آن در حوضه دریای مدیترانه و آسیای صغیر رخ می دهد. در این منطقه از جهان است که تاریخ شگفت انگیز این ماده آغاز می شود.

مصری‌ها مصرف‌کنندگان دائمی شوید بودند، گیاهی که برای اثر آرام‌بخش و دارویی آن ارزش قائل بودند و همچنین از آن به‌عنوان روستو در مومیایی‌سازی شخصیت‌های مهم جامعه استفاده می‌کردند.

جالب اینجاست که در مقبره فرعون مصری آمنهوتپ دوم که در سال 1400 قبل از میلاد درگذشت، آثاری از شاخه ها کشف شده است. و مقبره او در سال 1898 توسط باستان شناس ویکتور لورت در گورستان معروف دره پادشاهان کشف شد

قرن ها بعد، به لطف جنبش های تجاری یونانی ها و رومی ها، شروع به گسترش در سراسر مدیترانه غربی کرد.

انتشار آن باعث شد تا به یک گیاه معطر بسیار محبوب در میان لژیون های امپراتوری روم تبدیل شود که برای تسکین زخم ها و سوختگی ها در طول نبردها استفاده می شود. علاوه بر این، در حوزه های اجتماعی عالی، آن را نماد رفاه و ثروت می دانستند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.