زردچوبه اعلا کیلویی که شب ها به رنگ بنفش در می آید

زردچوبه، بومی آسیای جنوبی، یکی از مکمل‌های غذایی است که سریع‌ترین رشد را دارد. طبق گزارشی از Nutrition Business Journal، در سال 2018 محصولات حدود 328 میلیون دلار در ایالات متحده فروش داشتند که بیش از هفت برابر افزایش نسبت به یک دهه قبل است.

زردچوبه اعلا کیلویی با روشن کردن انبارهای خانه های بسیاری در هند، در زندگی روزمره، آشپزی و سنت های فرهنگی و شفابخش آمیخته شده است.

یکی از اعضای خانواده زنجبیل، هزاران سال است که در طب آیورودا استفاده می شود. زردچوبه را روی زخم ها بمالید و اعتقاد بر این است که با عفونت مبارزه می کند. آن را با شیر مخلوط کنید و ذهن آرام می شود. ورودی خانه های جدید را با خمیر رنگ آمیزی کنید تا از رونق استقبال کنید.

Anupama Kizhakkeveettil، یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن ملی پزشکی آیورودا، گفت: “زردچوبه مفید و یکی از مهم ترین گیاهان دارویی است.”

گیاه Curcuma longa که به صورت ورقه‌ای باز شده یا به شکل ادویه خشک شده است، رنگ کهربایی و طعم خاکی و تلخ خود را به غذاهایی مانند کاری می‌دهد.

ماده فعال موجود در بسیاری از مکمل های زردچوبه کورکومین است. کورکومین، همراه با سایر ترکیبات کورکومینوئید، تنها حدود 3 درصد از ادویه خشک را تشکیل می دهد.

زردچوبه

و بطری ها اغلب در قسمت جلویی زردچوبه می گویند اما کورکومین را در مواد تشکیل دهنده ذکر می کنند.
زردچوبه برای کمک به بسیاری از شرایط مورد ستایش قرار می گیرد: کلسترول بالا، تب یونجه، افسردگی، التهاب لثه، سندرم پیش از قاعدگی و حتی خماری.

در طب آیورودا، اعتقاد بر این است که به عنوان یک ضد ویروس، ضد باکتری و ضد انگلی عمل می کند و مدت هاست برای کمک به دیابت، درد، روماتیسم، آرتروز، حافظه و بیماری های پوستی مانند اگزما استفاده می شود.

دکتر Kizhakkeveettil گفت: “ما از آن برای بسیاری از شرایط مختلف استفاده می کنیم، این یک گیاه آزمایش شده با زمان است.” متأسفانه، علم ما در کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده کامل جای نمی‌گیرد. این بزرگترین چالش طب جایگزین است.»

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.