ترمه هشت بهشت هدیه به توریستان خانوم در تهران

ترمه که یکی از محبوب ترین پارچه های دنیای نساجی است، یکی از پارچه های پشمی است که خانم ها ترجیح می دهند. وجه تمایز ترمه با سایر پارچه ها این است که بافتی ابریشمی و لغزنده دارد. با این جنبه، وقتی ترمه هشت بهشت با پوست شما تماس پیدا می کند، اثری نرم و گرم از خود به جای می گذارد.

ترمه یکی از محبوب ترین پارچه های فصل زمستان است. پشمی بودن محتوای آن باعث می‌شود از آن در محصولاتی که با پوست در تماس هستند مانند ژاکت یا روسری استفاده شود. لباس های رنگارنگ از ترمه در فصل زمستان محیط را احاطه کرده است.

ترمه بز که در چند کشور دنیا تولید می شود مرکز پارچه ترمه است. به خصوص چین، تبت، ایران، هند و مغولستان مکان هایی هستند که این نژاد بز به طور ویژه در آنها پرورش داده می شود و پارچه تولید می شود.

بز کشمیری، بر خلاف سایر گونه های بز، می تواند خود را با محیط های خشن زمستانی سازگار کند. برای عادت به شرایط سخت زمستان، پرهای خاصی به نام پرهای داخلی در زیر پرهای آنها رشد می کنند. این پرها بیشتر فصلی هستند. آنها در زمستان ظاهر می شوند و در تابستان به طور خود به خود می ریزند.

فقط یک بار در سال که بهار می رسد باید موهای داخلی را بدون آسیب رساندن به بزها جمع کرد. به این ترتیب پشم برای به دست آوردن پارچه ترمه جمع آوری می شود. سپس موهای شسته و تمیز شده یکی یکی پر می شوند. این پشم های تابیده شده با رنگ آمیزی با توجه به منطقه مورد استفاده آماده می شوند.

بز ترمه دو رسوب پشم مجزا دارد. به هر دو ترمه می گویند. ترمه از موهای بالایی؛ در حالی که از آن در تهیه طناب، گونی، طناب و لحاف استفاده می شود، ترمه به دست آمده از موهای داخلی به پارچه مخصوص تبدیل می شود. این نوع پارچه که بیشتر در دنیای نساجی ترجیح داده می شود، بیشتر روی پلیورها ارزیابی می شود.

پارچه ترمه که جدای از پلیور در زمینه روسری، بره و جوراب نیز مورد پسند قرار می گیرد، اخیراً در شال شانه ها بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. به دلیل گرم نگه داشتن آن بیشتر در لباس های زمستانی ترجیح داده می شود. یکی دیگر از مناطقی که ترمه در آن استفاده می شود فرش است.

این فرش ها که از پرهای خاص و نرم تشکیل شده اند در لیست گران ترین فرش ها قرار دارند. می توان گفت که شیک و مفید هستند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.