مزرعه ای در ایران بزرگترین بادام زمینی در پارس اباد را برداشت کرد

 بادام زمینی در پارس اباد حاوی 42 برابر بیشتر از مقدار کمی سیانید است که در بادام شیرین وجود دارد. عصاره بادام تلخ زمانی به عنوان دارویی مورد استفاده قرار می گرفت، اما حتی در دوزهای کوچک، اثرات شدید یا کشنده، به ویژه در کودکان می باشد.

سیانید باید قبل از مصرف حذف شود. دوز کشنده خوراکی سیانید برای انسان بالغ 0.5-3.5 میلی گرم بر کیلوگرم (0.2-1.6 میلی گرم بر پوند) از وزن بدن (تقریباً 50 بادام تلخ) گزارش شده است، به طوری که برای کودکانی که 5 تا 10 بادام تلخ مصرف می کنند ممکن است کشنده باشد.

علائم مصرف چنین بادام‌هایی شامل سرگیجه و سایر اثرات مسمومیت با سیانید است.

بادام ممکن است باعث حساسیت یا عدم تحمل شود. واکنش متقاطع با آلرژن های هلو (پروتئین های انتقال چربی) و آلرژن های آجیل درختی رایج است.

بادام

علائم از علائم و نشانه‌های موضعی (به عنوان مثال، سندرم آلرژی دهان، کهیر تماسی) تا علائم و نشانه‌های سیستمیک از جمله آنافیلاکسی (مانند کهیر، آنژیوادم، علائم گوارشی و تنفسی) متغیر است.

بادام به کپک های تولید کننده آفلاتوکسین حساس است.آفلاتوکسین ها مواد شیمیایی سرطان زای قوی هستند که توسط کپک هایی مانند آسپرژیلوس فلاووس و آسپرژیلوس پارازیتیکوس تولید می شوند.

آلودگی کپک ممکن است از خاک، بادام هایی که قبلاً آلوده شده اند و آفات بادام مانند کرم ناف-پرتقال رخ دهد. سطوح بالای رشد کپک معمولاً به صورت رشته های خاکستری تا سیاه مانند رشد ظاهر می شود. خوردن آجیل درختی آلوده به کپک خطرناک است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.