قابلمه چدن که هرگز نمی توان از آن بر روی اجاق گاز استفاده کرد

برای بسیاری از مردم، نگرانی در مورد سطوح پخت و پز به یک ماده خلاصه می شود: قابلمه چدن و  تابه های نچسب برای اولین بار در سال 1954 در فرانسه با نام تجاری تفال ساخته شد و با ماده شیمیایی به نام پلی تترا فلوئورواتیلن یا PTFE ساخته می شود. PTFE غیر واکنشی است، به این معنی که مانند مس یا چدن با مواد شیمیایی موجود در غذای شما تعامل ندارد.

ویلسون می نویسد: «دلیل چسبیدن غذا به ماهیتابه این است که پروتئین ها با برخی یون های فلزی در سطح واکنش می دهند. برای جلوگیری از چسبیدن غذا، باید از واکنش مولکول‌های پروتئین با سطح به این روش جلوگیری کنید – یا با هم زدن آن‌ها به قدری هوشیارانه که فرصتی برای چسبیدن نداشته باشد، یا با وارد کردن یک لایه محافظ بین غذا و ماهی تابه.”

با چدن، آن لایه به شکل روغنی است که برای “چدن” تابه استفاده می شود. هرچه بیشتر بپزید، این لایه چربی بیشتر می شود و سطحی ضخیم و غیر واکنشی ایجاد می کند. با تابه های آلومینیومی نچسب، این جادو با PTFE ایجاد می شود. شستن آن بسیار راحت است، که آن را به گزینه ای مناسب برای سرخ کردن تخم مرغ و سایر مواد بالقوه چسبنده تبدیل می کند.

قابلمه

با این حال، برخی از کارشناسان نگرانی هایی را در مورد تفلون، به ویژه PFOA، یک ماده شیمیایی که تا سال 2013 برای تولید تفلون استفاده می شد و ممکن است با سرطان مرتبط باشد، مطرح کرده اند.

به گفته Healthline، محصولات تفلون از سال 2013 عاری از PFOA بوده و در شرایط عادی قابل استفاده هستند. خطر زمانی است که آنها تا دمای بیش از 570 درجه فارنهایت (300 درجه سانتیگراد) گرم می شوند، یعنی زمانی که پوشش شیمیایی از بین می رود.

می‌توانید با افزودن روغن قبل از گرم کردن ظرف نچسب، و با پرهیز از ظروف فلزی و پدهای تمیزکننده که می‌توانند سطح را خراش دهند، از این اتفاق جلوگیری کنید.

اکنون که نگاهی به تاریخچه ظروف پخت و پز و چند مورد از رایج ترین مواد مورد استفاده در قابلمه ها و تابه ها انداخته ایم، اجازه دهید نگاهی دقیق تر به مزایا و معایب هر یک بیندازیم. آیا یک تکه ظروف آشپزی وجود دارد که بتواند تمام نیازهای شما را برآورده کند، یا باید مانند یک سرآشپز پاریسی، ظروف آشپزی خود را بسازید؟ پاسخ کوتاه این است که یکی وجود ندارد. این واقعاً یک موضوع ترجیح شخصی است، بنابراین کاری که ما می خواهیم در اینجا انجام دهیم این است که اطلاعاتی را که برای تصمیم گیری خود نیاز دارید در اختیار شما قرار دهیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.